Direktlänk till inlägg 24 oktober 2015

Min barndom del 4

Av My Kårlycke - 24 oktober 2015 15:59

Att leva isolerad, manipulerad

 

och under "kidnappningshot."



Jag har fyra biologiska systrar.

Jag vet inte exakt vad som hände under deras uppväxt med mamma, vad jag har fått höra när jag har lyssnat på de så verkade hon vara ännu värre när de var små än när jag och min lillasyster var små. Jag vet inte exakt allt vad som hände då och jag kommer inte heller att försöka skriva om det som jag inte vet särskilt mycket om.

 

Det är över tio års mellanrum mellan mig och mina storesystrar.

Egentligen så var det aldrig meningen att jag och min lillasyster skulle födas men min mamma är beroende utav barn, kan man säga.

Hon vill inte ha barn för att hon älskar personen som hon gör barn med, inte heller för att göra dessa personer (barnen) till bra människor som gör bra saker för samhället utan enda anledningen till varför hon vill ha barn är för att hon ser sina barn som objekt, som jag har skrivit om tidigare.

Hon vet att barn villkorslöst älskar sin mamma och hon drar fördel av det.

 

Hon är så jävla rädd för att vara ensam. Vilken frisk människa som helst ser till slut hur jävla knäpp hon är och lämnar henne men ett barn kan inte bara lämna sin mamma sådär, utan ett barn är ju beroende av sin mamma för att kunna överleva.

Särskilt om det barnet inte har någon som helst kontakt med omvärlden eller har någon annan anknytningsperson.


För - precis som alla psykopater - så vill hon ha makten över mitt liv. Och den makten finns ju inte till 100% i hennes händer om jag har någon annan människa som jag kan lita på. Så vad gjorde hon?

Jo, hon isolerade mig och syrran från omvärlden.

 

Ungefär när jag gick i lågstadiet så började mina storesyskon frigöra sig från mamma. Eller rättare sagt - sluta ta kontakten med henne. De flyttade hemifrån och helt plötsligt var den enda kontakten som de frivilligt hade med min mamma hade de för att de ville träffa mig och syrran.

Under samma tid så var min ena storasyster med om en massa hemska saker som min mamma ljög om.

Vår andra storasyster försökte få mig och min lillasyster bort från mamma genom att till exempel anmäla vår situation till soc ett antal gånger.

 

Jag kommer ihåg en gång när soc reagerade på en utav de där anmälningarna och vi fick svara på en massa frågor.

Innan vi gick in i "förhörsrummet" så hade mamma hela morgonen och hela dagen innan dess nästan hjärntvättat min och syrrans hjärna med "Säg att ni har det bra. Vi har det ju jättebra. Säg att ni är rädda för era storesyskon. Om ni inte säger det så kommer ni hamna på ett fosterhem i Norrbotten eller något med en familj som kanske slår er."

 

För när mina storesyskon bröt kontakten med mamma och försökte få mig och syrran därifrån så hjärntvättade hon min och syrrans hjärna med att vår pappa (som hon vägrade låta oss träffa och som hon hjärntvättade hela systemet med att han var så farlig) hade våldtagit, drogat och hjärntvättat min ena syster så att hon hade blivit "psykiskt sjuk" och som sedan hade i sin tur "hjärntvättat" min andra syster så att hon också hade blivit "sjuk" att de, våra syrror, ville kidnappa och skada oss. 

Hon sa att vår pappa hade manipulerat våra systrar att tro att hon var ond och om vi såg de så skulle vi springa.

I många år levde vi alltså under "kidnappningshot." Eller ja, det kändes som det då i alla fall.

 

Min mamma manipulerade till och med lärarna i vår skola att tro på vad hon sa.

Hon ljög för lärarna att vår pappa och våra systrar var farliga och att de försöker kidnappa mig och lillsyrran och att ifall de såg de skulle de ringa polisen.

Lärarna blev ju skrämda och gjorde bara som hon sade.

Skolan slutade att skicka information om min skolgång och inbjudningar till utvecklingssamtal till min pappa, trots att de enligt lag skulle ha gjort det.

 

Dessa saker präntade hon alltså in i två barns hjärnor, två barn som knappt hade fyllt 10 år, för att vi skulle vara rädda för dem.

Vem gör ens så?

Men hon lyckades inte bara manipulera oss utan även andra. Skolan, myndigheter. Alla trodde på hennes historier.

Förutom de hon inte ville ha kontakt med, eller rättare sagt, de hon inte ville att vi (jag och syrran) skulle ha kontakt med.

 

Mamma bröt även kontakten med hela sin (min) släkt.

Det närmaste som jag och syrran hade till "släkt" var mammas killes syskon.

Det var på grund utav att hon ville isolera oss som jag aldrig fick vara ute och leka med kompisar, inte ens på gården.

Det var på grund utav det som jag heller aldrig fick sova över hos kompisar, det spelade egenligen ingen roll hur bra kontakt hon hade med kompisens förälder, jag fick inte och hon kom alltid på någon anledning som var helt irrelevant för varför jag inte fick.

Det var också på grund av det som hon varje dag hämtade oss i skolan och gick raka vägen hem. Var vi inte i skolan, eller med henne så var vi hemma.

Hon stal min barndom för att hon ville isolera mig på grund utav hennes psykopatiska behov.

 

I slutet av sexan ändrades det dock. Mer om det i nästa inlägg.

 

- My Kårlycke

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Kårlycke - 21 november 2015 23:15


  Effekten min mamma hade på andra     Efter ett tag så stod inte H:s äldsta son ut, utan han rymde till sin mamma, som bodde i en annan stad. Jag vet att han och hans mamma anmälde både min mamma och H flera gånger, men trots det så blev ...

Av My Kårlycke - 17 november 2015 17:03

        Människor har flytt i alla tider. Det är ingenting nytt. Så har det alltid varit. Folk har flytt från krig och från svält, från klimatkatastrofer och från terrordåd.  Det är ingenting nytt, som sagt.    Vad som däremot är rela...

Av My Kårlycke - 25 oktober 2015 15:12


Att flytta in hos en annan familj   där mannen är våldsam och att   ständigt behöva slå tillbaka.     Precis innan jag började sexan så tog det slut mellan min mamma och hennes pojkvän. Men eftersom hon var tvungen att ha en man som f...

Av My Kårlycke - 23 oktober 2015 15:51

Min mammas psykopatiska   kontrollbehov och fängelset jag   växte upp i. Min mamma har tvångssyndrom.   Hennes kontrollbehov sträckte sig långt utöver att jag skulle vara bra i skolan. I mammas lägenhet var det en helt annan vär...

Av My Kårlycke - 23 oktober 2015 01:57

Könskodade kläder och området jag   växte upp i.   Min mammas pojkväns syster var den som handlade kläder åt oss när vi var yngre (jag snackar om lågstadieåldern här). Hon hade inga egna barn och planerade inte att skaffa några barn helle...

Presentation


Kukryttaren

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards